Pakej Umrah/Ziarah 2018

Pakej Umrah/Ziarah 2018

Penyucian Jiwa di Tanah Suci

Penyucian Jiwa di Tanah Suci

Daftar Segera.....

Daftar Segera.....

Pakej Pelancongan...

Pakej Pelancongan...

BADAL HAJI & UMRAH 2017

BADAL HAJI & UMRAH 2017

Fa Izin International Travel & Tours ..JOM DAFTAR SEGERA.

Fa Izin International Travel & Tours ..JOM DAFTAR SEGERA.
وَقَالَتْ أُولاَهُمْ لأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ كُنتُمْ تَكْسِبُونَ
Dan berkatalah golongan pertama (ketua-ketua), di antara mereka, kepada golongan yang akhir (pengikut-pengikutnya): "(Jika demikianlah hukuman Tuhan), maka tidak ada bagi kamu sebarang kelebihan atas kami". (Allah berfirman): "Oleh itu rasalah kamu azab seksa disebabkan apa yang kamu telah usahakan".
(surat Al-A'Raaf ayat 39)
Dialah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya, dan Ia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi amat pengampun (kepada orang-orang yang bertaubat). - Al-Mulk.2
Tegak Rumah Kerana Sendi,
Runtuh Sendi Rumah Binasa,
Sendi Bangsa Adalah Budi,
Runtuh Budi Runtuhlah Bangsa.
Adat Bersaudara,
Saudara Dipertahankan,
Adat Berkampung, Kampung dipertahankan,
Adat Bernegeri, Negeri Dipertahankan,
Adat Berbangsa, Bangsa Dipertahankan.

"Jangan sedih jika diri tidak dihargai, tetapi tangiskanlah apabila diri tidak berharga lagi"
"Lambaian Suci...Kembara Ilahi Siri-6, ke Tanah Suci Makkah dan Madinah awal Januari 2015. Ya Allah permudahkan segala urusan kami".

Sepanjang perjalanan hidup manusia beragama Islam tidak akan lengkap rukunnya jika ia tidak menunaikan ibadah haji dan umrah.

Firman Allah. Ertinya:
"Sempurnakanlah ibadah haji dan umrah kerana
Allah
" (Surah al-Baqarah 2:196)

Firman Allah. Ertinya:
"Wahai orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dengan ketaqwaan yang benar dan janganlah kamu mati kecuali sudah lengkap Islam (melakukan dengan sepenuhnya rukun-rukun Islam" . (Surat Ali 'Imran 3:102)

Rabu, 28 Julai 2010

KEMBARA CINTA KELIMABELAS...SELAMAT MENDARAT DI KLIA
Ahad, 30 Mei 2010 bersamaan 16 Jamadilakhir 1431

09.45 pagi: Alhamdulliah, kami selamat mendarat di Lapangan Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), sepang tepat jam 9.45 pagi (waktu Malaysia) setelah melalui perjalanan panjang lebih kurang 7 jam 45 minit dalam keadaan tenang, gembira dan sedih. Gembira kami dapat bertemu semula dengan keluarga tersayang...sedih, kami akan berpisah setelah berkampung 15 hari 13 malam di dua Tanah Suci Makkah dan Madinah yang penuh barakah.
Menunggu agak lama juga untuk dapatkan beg dan air zam-zam yang kami bawa daripada Tanah Suci. Botol air zam-zam Aku, Kak Zai dan Rosli pecah sedikit dan beberapa orang jemaah yang lain, Haji Zack berjanji akan cuba berusaha untuk mendapatkan ganti daripada Andalusia. Terima kasih Haji Zack, kerana sanggup berusaha untuk kami, alhamdulillah.
Sebelum meninggalkan KLIA, untuk pulang ke rumah masing-masing, bersalaman dan memohon maaf antara kami. Semoga kami diketemukan lagi. Dalam tempoh 15 hari 13 malam, kami telah dapat membina ukhuwah sesama saudara Islam, walaupun berlainan latar belakang kehidupan...tetapi dengan satu tujuan, menuju ALLAH YANG MAHA ESA.
11.00 pagi: Aku dan Haji Zack jemaah yang terakhir meninggalkan Balai Ketibaan KLIA, kerana kami ingin pastikan urusan penerimaan bagasi jemaah berjalan lancar dan tiada kehilangan bagasi atau barang yang dibawa. Alhamdulillah semua beres, kecuali Haji Zack kehilangan satu beg yang dibawa melalui proses kargo, kehilangan ini telah dilaporkan kepada pihak MAS.
Terima kasih Haji Zack, membenarkan aku menumpangkan 5 botol kecil air zam-zam dalam beg Haji (air zam-zam ini aku ambil di saluran paip air zam-zam di Masjidil Haram sebagai buah tangan untuk keluarga).

1 ulasan:

  1. Assalamulaikum Hj Burn, apa khabar skg, masih kerja kat DBP lagi ke? Terkenang kembali saat2 di mekah pabila membaca catatan Hj... Terima kasih....

    BalasPadam