Pakej Umrah/Ziarah 2018

Pakej Umrah/Ziarah 2018

Penyucian Jiwa di Tanah Suci

Penyucian Jiwa di Tanah Suci

Daftar Segera.....

Daftar Segera.....

Pakej Pelancongan...

Pakej Pelancongan...

BADAL HAJI & UMRAH 2017

BADAL HAJI & UMRAH 2017

Fa Izin International Travel & Tours ..JOM DAFTAR SEGERA.

Fa Izin International Travel & Tours ..JOM DAFTAR SEGERA.
وَقَالَتْ أُولاَهُمْ لأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ كُنتُمْ تَكْسِبُونَ
Dan berkatalah golongan pertama (ketua-ketua), di antara mereka, kepada golongan yang akhir (pengikut-pengikutnya): "(Jika demikianlah hukuman Tuhan), maka tidak ada bagi kamu sebarang kelebihan atas kami". (Allah berfirman): "Oleh itu rasalah kamu azab seksa disebabkan apa yang kamu telah usahakan".
(surat Al-A'Raaf ayat 39)
Dialah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya, dan Ia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi amat pengampun (kepada orang-orang yang bertaubat). - Al-Mulk.2
Tegak Rumah Kerana Sendi,
Runtuh Sendi Rumah Binasa,
Sendi Bangsa Adalah Budi,
Runtuh Budi Runtuhlah Bangsa.
Adat Bersaudara,
Saudara Dipertahankan,
Adat Berkampung, Kampung dipertahankan,
Adat Bernegeri, Negeri Dipertahankan,
Adat Berbangsa, Bangsa Dipertahankan.

"Jangan sedih jika diri tidak dihargai, tetapi tangiskanlah apabila diri tidak berharga lagi"
"Lambaian Suci...Kembara Ilahi Siri-6, ke Tanah Suci Makkah dan Madinah awal Januari 2015. Ya Allah permudahkan segala urusan kami".

Sepanjang perjalanan hidup manusia beragama Islam tidak akan lengkap rukunnya jika ia tidak menunaikan ibadah haji dan umrah.

Firman Allah. Ertinya:
"Sempurnakanlah ibadah haji dan umrah kerana
Allah
" (Surah al-Baqarah 2:196)

Firman Allah. Ertinya:
"Wahai orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dengan ketaqwaan yang benar dan janganlah kamu mati kecuali sudah lengkap Islam (melakukan dengan sepenuhnya rukun-rukun Islam" . (Surat Ali 'Imran 3:102)

Isnin, 30 Januari 2017

PAKEJ PILIHAN RAMAI JEMAAH....JOM UMRAH ZIARAH TAIF...

SEJARAH SINAR ISLAM DI TAIF
Perjalanan Rasulullah SAW ke Taif tidak lama selepas wafatnya Siti Khadijah pada 619 masihi. Setelah meninggalnya Abu Taib dan Siti Khadijah ini yang disegani oleh kaum musyrik Qurais, membuat mereka semakin berani mengganggu Rasulullah SAW. Oleh kerana itu, jika warga kota Taif mahu menerima Islam, kota ini akan dijadikan tempat berlindung bagi umat Islam dari kekejaman kaum musyrikin Makkah.
Secara diam-diam dan dengan berjalan kaki, Rasulullah mencuba pergi ke Taif untuk meminta pertolongan dan perlindungan. Rasulullah tinggal di Taif selama sepuluh hari untuk berdakwah dan meminta perlindungan. Namun, penduduk Taif menolak dan memperlakukan Rasullulah dengan kasar.
Kaum Tasqif melempari batu kepada Rasulullah SAW, sehingga kakinya terluka. Tindakan penduduk Taif ini membuat Zaid bin Haritsah melindungi Baginda dari lemparan batu. Akhirnya, Rasulullah ke kebun milik 'Utbah bin Rabi'ah.
Rasulullah SAW berdoa, "Ya, Allah kepada-Mu aku mengadukan kelemahanku kurangnya kesanggupanku, dan kerendahan diriku berhadapan dengan manusia. Wahai Dzat Yang Maha Pengasih lahi Maha Penyayang. Engkaulah Pelindung bagi si lemah dan Engkau jualah pelindungku! Kepada siapa diriku hendak Engkau serahkan..................................................Sungguh tiada daya dan kekautan apa pun selain atas perkenan-Mu". Rasulullah tetap sabar dan berdoa.
Tiba-tiba muncul Malaikat Jibril memanggil sambil berkata kepada Rasulullah,"Sesungguhnya Allah telah mendengar perkataan kaummu terhadapmu. Aku adalah Malaikat penjaga gunung dan Rabb-Mu telah mengutusku kepada mu untuk engkau perintahkan sesukamu jika engkau suka, aku boleh membalikkan gunung Akhsyabin ini ke atas mereka".
Jawab Rasulullah SAW, "Bahkan aku mengingingkan semoga Allah berkenan mengeluarkan dari anak keturunan mereka generasi yang menyembah Allah semata, tidak menyekutukan-Nya, dengan sesuatu pun." Subhanallah!!.
JOM ZIARAH TAIF

Tiada ulasan:

Catat Ulasan